Wat hebben we daarvoor gedaan?
Communicatie
Communicatie is een belangrijk aspect bij de plannen en ontwikkelingen van onze organisatie, zowel met betrekking tot zaken die onze inwoners aangaan als bij andere programma’s. In een steeds veranderende samenleving is het belangrijk dat we omgevingsbewust werken en kunnen meebewegen.
Afgelopen jaar is er binnen het team communicatie veel werk verzet. Er is veel inzet geweest om de inwoners goed te informeren over de coronapandemie en alles wat daarmee te maken heeft. Ook hebben we het gebruik van onze sociale mediakanalen verder verbeterd en uitgebreid met Instagram. Zo kunnen wij nog beter communiceren met de verschillende doel- en leeftijdsgroepen in onze stad. Daarnaast hebben we steeds gezocht naar alternatieve manieren voor fysieke bijeenkomsten zodat we in gesprek konden blijven met onze inwoners, bedrijven en samenwerkingspartners om betrokken te blijven bij wat er leeft in onze stad.
Nieuwe website
Met de vernieuwing en verbetering van de website is een belangrijke stap in digitale dienstverlening gezet.
De nieuwe website is in 2021 316.908 keer bezocht. Informatie is snel en makkelijk vindbaar en indien gewenst kan een inwoner of ondernemer 24/7 digitaal een afspraak maken of een product/ dienst aanvragen. De focus ligt op volledige digitale afhandeling waar het kan en persoonlijk contact als dat nodig is.
Tevredenheid over de website wordt gemonitord
Er is een aantal markers waaruit de tevredenheid van gebruikers wordt afgeleid. De bewegingen die bezoekers maken op de website wordt (anoniem) gemonitord (zoekgedrag, zoektermen). Daarnaast is er op de website op elke pagina een vast punt waar bezoekers aan kunnen geven hoe tevreden ze zijn over de website. Ook is er een feedback module waar inwoners eenvoudig vragen, tips of klachten kunnen doorgeven. In 2021 hebben we 6.796 reacties ontvangen. Dit is waardevolle informatie waardoor we de website continu kunnen verbeteren en informatie snel geactualiseerd kan worden. Hiermee wordt voorkomen dat dezelfde vragen nogmaals of via andere kanalen (social-media, telefonisch) worden gesteld.